Ploegies.reismee.nl

Snorkelen op Ko Nang Yuan en Ko Tao

22-7 Vandaag stond er weer iets van een excursie op het programma. We zijn vandaag gaan snorkelen op Ko Tao en Ko Nang Yuan. Betekende weer eens vroeg opstaan want ze zouden ons om 7:30 komen halen. Met de taxi zijn we naar de pier gebracht waar een speedboat met zo'n 600 pk ons als eerste naar Ko Nang Yuan bracht. De tocht was zo'n 70 km naar. Ko Nyang. Daar aangekomen gingen we snorkelen. Dit was me toch een partij mooi! Het leek wel of we in een of ander subtropisch aquarium waren beland! Een pracht en praal van mooie vissen, zeeegels en koraal, wat we allen tot nog toe alleen maar hadden gezien voor de ruiten van het aquarium. We bleven hier 2 uur snorkelen. Daarna vertrok de boot naar Ko Tao, voor de lunch. Na de lunch was er tijd voor nog een half uurtje te snorkelen waarna we nog een stukje gingen varen naar een plaats waar we zo'n anderhalf uur de tijd hadden om te snorkelen. Hier was het mogelijk nog mooier. Het koraal was groter maar ook de vissen en de kleuren. Vooral de papagaai vissen waren schitterend! Er waren ook wat vissen dit het heerlijk vonden om de openwondjes op je been 'aan te vallen', soms beten ze hier in, wat niet echt een fijn gevoel was. We hebben wat mooie foto's kunnen maken.rond 15:30 uur zijn we terug gevaren en afgeleverd bij het hotel. 'S avonds lekker weer vis gegeten (kingcrab, rode snapper, oesters mosselen en inktvis. De kinders weer hun favoriete Spare ribs met friet en Petra kip saté met ananas. Vroeg gaan slapen want we waren erg moe van het snorkelen. Morgen de laatste volle dag Ko Samui, we zullen het gaan missen dit paradijsje. Het is hier heerlijk !

mar

Benieuwd naar de foto's van de vissen