Ploegies.reismee.nl

Dubai is Super !!! En veel te warm

Nog een paar uurtjes en we gaan Dubai weer verlaten. We hebben het hier reuze naar ons zin gehad. Je kijkt hier echt je ogen uit van s’ morgens vroeg tot s’avonds laat. We zijn maandag als eerste met de taxi naar de Palm Jumareih (het palm eiland) echt apart. Op weg hier naar toe zijn we verschillende malen gestopt, ook bij he Burj al Arab hotel, het enige 7 sterren hotel ter wereld. Het was echt warm zo’n 45 graden in de schaduw. Echt niet te beschrijven, als je 2 min. buiten loopt gutst het zweet overal. Hierna zijn we naar de Mall of Emirates gegaan, dit is het winkelcentrum waar de skibaan bij zit. Ongelooflijk wat een skibaan!! Wat ook leuk was om te zien waren de vrouwen met Burka’s en dan ook nog een skipak aan! Daarna zijn we naar de Mall of Dubai gegaan, hierna gingen we om 18:00 uur de Burj Khalifa “ bestijgen” tot de 124ste verdieping (450 mtr hoog). Een geweldig uitzicht hadden we hier en een mooie zonsondergang! Daarna zijn we deze Mall gaan bekijken met zijn grootste zeeaquarium ter wereld, een ijsbaan waar sommige vrouwen ook weer met Burka’s aan het schaatsen waren, en een complete hal voor de kinderen vzv de meest rare computergames, achtbaan en ga zomaar door. Ook mooi waren de waterfonteinen op de muziek van Michael Jackson een genot om naar te kijken!

Vandaag zijn we naar de Karma shopping center gegaan. Deze staat bekend om de fake artikelen. S’ middags lekker in het hotel gezwommen! Eindelijk water wat de juiste temperatuur had! Lekker!

Cool

S ’avonds zijn we naar de Dubai Creek gegaan die we met een Souk(=speciale boot) over hebben gestoken. Dit is oud Dubai en staat bekend om zijn kruidenmarkt en goudmarkt. Was leuk om te zien, leuk tussen de lokale bevolking. Daarna hebben we in ons hotel Indiaas gegeten! Erg lekker.

We vliegen vanavond om 3:05 uur met een Airbus A 380 met vlucht EK384 van Dubai naar Bangkok.