Ploegies.reismee.nl

Eerste dag BKK

Gisteren rond 13:00 uur geland met de Airbus A380 in Bangkok. Na de douane stond er een hele aardige Thaise mevrouw van 333 travel op ons te wachten en zij bracht ons naar de Taxi. Na een half uurtje rijden kwamen we in het hotel aan. De kamers zijn prachtig en lux ingericht. S 'avonds een stukje gaan lopen maar het regende pijpenstelen. Wij met z'n vieren in een TUKTUK die veel te klein was. Na 10 minuten waren we 2 meter opgeschoten dus besloten we uit te stappen en verder te lopen. 2 paraplu's gescoord en uit eindelijk bij een McThai gegeten. We durfde de lokale eet tentje niet aan omdat er niemand zat ivm het weer.
Goed geslapen en ontbeten vanmorgen. Om elf uur de taxi genomen voor de fietstoer. De eigenaar was een Nederlander en onze gids was erg aardig een heette TomTom. Hij nam ons mee voor een tour door Bangkok. We deden dit samen met 2 Nederlandse meisje en Aussie. We kwamen werkelijk door de mooiste plekje van Bangkok waar je als toerist nooit komt. Ook kwamen we bij een schooltje die met Nederlands geld wordt gesubsidieerd. De kinderen moesten verplicht slapen. Een leuk gezicht ! Een groot gedeelte gingen we door een soort jungle met bananenplantage. Ook kregen we voer om karpers te voeren in een park. Het voer werd ook gegeten door de hongerige sterk vermagerd honden. Verder kwamen we door woonwijken waar je net met je fiets door kon en waar zo wat iedereen buiten stond te koken om zijn waar te verkopen. En iedereen lacht, is vriendelijk een blij. Dit is iets wat er opvalt bij de Thai. Op het laatst kwamen we langs een Thaise boksschool. Ramon mocht daar een potje sparren met de leraar, een of andere K1 vechter. Hij vond het prachtig.
Terug hebben we weer de taxi genomen en zijn we ff met de kinderen gaan zwemmen. Vanavond echt lekker Thais gegeten!! Petra een Stephanie een halve ananas gevuld met gebakken rijst en natuurlijk ananas. Ik Tom Ka met vis en Ramon frietjes. Het eten is hier erg goedkoop en heel erg lekker. Weltrusten

Eugene

Wij gaan jullie volgen, als je dit leuk vind.
Wij, Eugene, Yvette, Sen (13)en Isha(11) gaan over 3 weken naar Thailand.
Meer dan 20 jaar geleden zijn we al eens in Thailang geweest als packpackers maar nu dus met kids.
We zoeken o.a. nog een leuk plekje om te verblijven in Bangkok.
We zijn natuurlijk een gezin. Zoeken een goed en goedkoop hotel, beetje backpack maar ook iets van comfort (wellicht zwembad) o.i.d.
Kom je leuke dingen tegen en je denkt dat zou ik nou ook doen als ik een klein gezin heb. Schroom je niet en meld het.

Hopelijk zien we er nog wat van terug,
groet Eugène