Ploegies.reismee.nl

Naar Kancahnaburi

Vanmorgen 7-7 om 5:00 uur opgestaan. Ze kwamen ons om 6:00 uur opkomen halen van BezoekThailand.nl. We konden niet ontbijten en kregen een lunchbox mee. Met een klein busje werden we opgehaald door een dol enthousiaste Thai van een jaar of 60. Vervolgens werden we naar een grote bus gebracht om de brug over de river Kwai te gaan bezoeken. De busreis duurde ca. 3 uur. 5 km voor de brug zijn we er met een longtailbootje naar brug gevaren en daarna er over heen gelopen. Hierna zijn we naar de begraafplaats gebracht waar ook Nederlandse krijgsgevangenen begraven liggen. Zij werden ingezet door de japanners voor de bouw van een spoorlijn naar het vroegere Burma. Om 12:00 werden we met longtailbootjes naar het drijvende hotel gebracht. De tocht duurde ca. 45 min. Super mooi was het hier en erg relaxt. Ergens midden in de Jungle zijn we afgezet waar we 2 mooie drijvende kamers naast elkaar hebben zonder elektriciteit en warm water. Echt gaaf. De kamers liggen allemaal naast elkaar. Je kunt hier geweldig raften. Je loopt naar de eerste kamer en springt met een reddingvest om het water in om vervolgens bij de laatste kamer (nr. 63) weer uit te klimmen. De kinders en Peet en ik vinden dit echt super! Later op de dag hebben we Monvillage bezocht. Dit is een dorp wat bestaat uit mensen die uit Myamar zijn gevlucht, de grens van Myamar ligt op zo’n 15 km. Ze bezitten 3 olifanten die je mag voeren en een aantal kippen. Voor 20 Bath(=0,50 Euro) kon je tros bananen kopen en deze aan de olifanten geven. Leuke beesten! De Mons wonen op paal woningen om zich te beschermen tegen slangen ed., verder is voor de kinderen een school waar ze les krijgen. ’s Avonds lekker gegeten en daarna lekker slapen onder een klamboe ivm de vele muskieten. Ff niet kunnen ivm geen stroom en wifi in de Jungel