Ploegies.reismee.nl

Geweldig in het Floatel op de river Kwai!!!Kanchanaburi

Zondag 8-7 was het vroeg opstaan. Op het programma stond om 8:00 uur een bezoek aan Hellfire Pass. Ik moest Ramon om 6:00 uur wakker maken want we zouden gelijk gaan raften in de rivier. Om 6:15 uur was hij eindelijk wakker en zijn we samen met nog een Nederlandse jongen de rivier in gesprongen! Echt lekker! Na 3 keer zijn we gaan ontbijten en zijn we met een longtailboot naar 5 km stroomafwaarts aan wal gebracht waar een pick up klaar stond om ons naar Hellfire pass te brengen. Dit is ook een onderdeel van de Birma spoorlijn. De krijgsgevangene moesten hier een pass maken door een stukje rots. Zij werkte hier 18 uur per dag aan. Sā€™ avonds werd de pas verlicht met vuur zodat de gevangene gewoon konden door werken. Van een afstand leek dit voor dit net de hel vandaar de naam Hellfire Pass, het was ook een regelrechte hel. Tijdens de bouw gingen veel mensen dood door malaria, uitputting of door foltering van de Japanners. De Birma spoorlijn was in 18 maanden klaar en heeft het leven gekost aan meer dan 100.000 mensen.
Na afloop zijn we terug gebracht naar het Floatel en hebben we de middag door gebracht met raften en hebben Stephanie, Petra en ik een lekker Thaise massage genomen. Net voor het eten, met de buren 2 flesjes Thaise rode wijn gedronken, niet verkeerd !! Daarna weer lekker Thais gegeten