Ploegies.reismee.nl

Grand Palace + Liggende Boeddha + Klong toer !! FantastischBangkok

Royal Palace / tempel bezoek / Klong toer

Voor vandaag (6-7) hadden we twee excursies geboekt. De eerste was een bezoek aan het Paleis van de koning. Daarna naar de liggende Boeddha en op het laatst de Klongtoer met de boot. Onze gids, Yih-Yih van 333Travel stond om 9 uur klaar om ons met de taxi mee te nemen. Ze bleef de hele dag bij ons. Het was warm en vochtig. Om het paleis te mogen bezoeken moest zowel bij de mannen als bij de vrouwen knieën en schouders bedekt zijn. Om hier aan te voldoen hebben we kleren gehuurd, Ramon en ik een heerlijk warme broek en Stephanie en Petra een of andere wikkel jurk. Het complex was erg mooi en indrukwekkend, met name de tempel waar de groene Boeddha stond. Deze tempel is het “Vaticaan” voor de Boeddhisten. De Boeddha die hier stond was gemaakt van een massief stuk Jade. Je mocht er niet fotograferen. Onze gids Yih-Yih legde alles perfect uit, ze sprak goed Engels. Na het Royal Palace bezoek zijn we naar de What Pra gegaan. In dit tempelcomplex ligt een grote gouden Boeddha van 54 meter lang. Hierna hebben we gegeten met z’n vieren en ging Yih-Yih even een vriendin bezoek. Na terugkomst had ze weer drinken meegenomen voor de kinder.

S ’middags zijn we op een grote boot gestapt, een soort watertaxi, die op de grootste rivier van Bangkok vaart. Hierop heb je niet zoveel last van files. Na 20 km varen zijn we over gestapt op een longtailboot, die ons naar de overkant van de rivier bracht en een stuk de kanalen in voer. Hierna zijn we over gestapt op speedbootjes. Petra en Ramon in een en ik met Stephanie in een speedbootje. Deze voer soms met een rotgang door de kanaaltjes. Het leuke was dat er maar weinig toeristen in dit gebied komen. Je vaart langs huisjes en soms krotten en als de mensen of kinderen je zien, werd erg gezwaaid en gelachen. Goed was ook te zien hoe hoog het water had gestaan afgelopen jaar tijdens de overstroming. Daarna werden we weer terug gebracht met de longtailboot. Yih-Yih ging brood voor ons halen om de vissen (meervallen) te voeren. Daarna probeerde ze een taxi te regelen wat niet lukt omdat het inmiddels een uur op vijf was en de wijk waar ons hotel stond vol met files stond. We zijn toen maar met de boot terug gevaren en hebben daarna de bus gepakt die ons om 18:30 terug in het hotel bracht. S’ avonds lekker weer Thais gegeten!

Morgen vertrekken we uit het Eastin in Makkasin voor een bezoek aan Kanchanaburi waar we naar de River Kwai gaan en 2 dagen overnachten op een Floattel (drijvend hotel) waar geen stroom of warm water is! Spannend!