Ploegies.reismee.nl

Afscheid van het Floatel (helaas)!!!! Op naar Changmai!!!

Maandag 9-7. Wakker geworden door de olifanten die achter onze kamer in bad gingen. Prachtig gezicht!! Hierna lekker ontbeten en nog ff naar Monvillage gelopen om de olifanten te voeren. Om 11:00 uur zouden we worden opgehaald dus mooi nog de tijd om in het water te springen om te raften. Om 11:00 de longtailboot genomen om zo’n 30 km stroomafwaarts te varen en aan wal te gaan. Het was 12:00 uur en de lunch stond alweer klaar. Na de lunch zijn we met de bus werden afgezet bij het station om een tocht van 1,5 uur te maken over de Birma spoorlijn. Was een leuke oude trein, ik schat uit de jaren 50. Op het eind station stond de bus weer klaar en werden we naar Bangkok gebracht voor de nachttrein naar Chiangmai, die om 19:48 uur zou vertrok. De trein zag er beter uit dan verwacht en we hebben gezellig met een koppeltje Belgen een lekker biertje gedronken en lol gemaakt. Ondertussen werden de bedden opgemaakt en zijn we lekker gaan slapen. Op naar Chiangmai waar we om 9:55 uur aan zullen komen.