Ploegies.reismee.nl

Fietsen in Chiang mai

11-7

Vanmorgen op ons gemakje ontbeten. Om 12:00 uur gaan we vertrekken voor een fietstoer, dit maal de “colors of Chiang Mai”. We waren er om 12:30 uur en zijn gelijk vertrokken met onze gids Ton. Hij nam ons eerst mee naar een Chinese Boeddha tempel. Het was erg warm om te fietsen (36 gr) en de tocht was zo’n 40 km lang. Na de tempel kwamen we langs een lepradorp waar vroeger ca. 500 mensen woonde en nu nog 55, voornamelijk oude mensen, > 68 jaar. Lepra komt niet meer voor in Thailand. We gingen verder en kwamen bij een bakkerij die broodjes en allerlei lekkernijen maakt en deze levert aan een aantal 7-11 winkels. Seven-eleven kom je bijna om de 100 meter wel ergens tegen in Chiang Mai en Bangkok. We kregen er een donut. De hygiëne normen voor de bakkerij zijn niet zo als in Nederland. Na de bakkerij zijn we gaan lunchen, erg lekker weer! Na de lunch zijn we naar een kinderschool gegaan waar we de kinderen, werkelijk dol enthousiast, ons vragen in het Engels wilde stellen om hun Engels oefenen. Stephanie ging met de kleintjes touwtje springen. Na de school zijn we naar een lokale snoepjes fabriek gegaan waar het er ook primitief er aan toe ging vergeleken bij de Nederlandse snoepjes fabrieken. Na de snoepjes te hebben geprobeerd weer op de fiets gesprongen om de plaatselijke markt te bezoeken waar de Thai zijn groenten, vis en vlees koopt. Erg apart kan ik wel zeggen. We hebben hier “ sticky rice met mango” op. Dit is rijst gekookt in kokos melk met mango. Ik hou helemaal niet van mango en zal dit thuis nooit nemen maar dit was me toch een partij lekker, dat wil je niet weten!! Lekker man! Na dit te hebben gegeten moesten we nog 10 min. fietsen om weer bij het vertrekpunt aan te komen. Doorweekt van het zweet kregen we die lekkere verfrissingsdoekjes, heerlijk koel. Fokke had al een geregeld die ons terug naar het hotel bracht. ’s Avonds weer naar de nightbazar geweest en weer lekker Thais gegeten. Op deze markt kwamen we weer Nederlanders tegen die we op het Floatel in de buurt van Kanchanaburi hebben ontmoet. Leuk is dat! Voor morgen hebben we de hele dag een taxi geregeld.