Ploegies.reismee.nl

Taxi gehuurd om naar Doi Suthep te gaan

12-7 Vandaag voor de gehele dag een taxi gehuurd mpet chauffeuse. Koste 1000 BTH, wat ca. € 25,00 is. We wilde eerst naar de tempel Wat Phrathat Doi Suthep, een tempel uit 1300. We zijn om 9:00 uur vertrokken en 3 kwartier later waren we vlak bij de tempel. Als je bij de tempel bent, ben je er nog niet. Je moet een trap van 306 treden beklimmen om bij het tempelcomplex te kunnen komen. En dat valt niet met een temperatuur van 36graden en eneen relatievevochtigheid van 75%. Boven aangekomen is het meer dan de moeite waard! Een mooi uitzicht over de stad Chiang Mai en een erg mooie pagode. Op het tempel complex mochten kinderen te klokken luiden en kon je een zegen van de monnik ontvangen waarna je een geluks bandje omgeknoopt kreeg. Bij de mannen werden dit gedaan door dezelfde monnik, bij de vrouwen door een niet-monnik. Dit omdat een monnik geen vrouw mag aanraken.We zijn terug naar beneden gegaan langs de diverse souvenir stalletjes. Beneden stond onze chauffeuse keurig op ons te wachten om ons naar de zoo te brengen. Intree was 100 BTH (€ 2,50) pp. Zoo in een natuurlijk aangelegde dierentuin met panda's, groot aquarium, leeuwen, beren, olifanten,koala's enz. Bijna bij elk dier kon je voer kopen om de dieren te voeren, wat de kinders weer erg leuk vonden. Ook kon je abseilen wat Ramon met Peet heeft gedaan. Stepahnie en ik hebben er foto's van gemaakt. Toen we klaar waren zijn we met de taxi naar het hotel gebracht. Het was 17:00uur en altijd had de taxi op ons gewacht! 's avonds weer naar de nightbazar geweest met een taxi. Eerst weer lekker gegeten waarna Stephanie haar nagels heeft laten lakken, Ramon een Thai box broek gescoord en met z'n vieren in de fish Spa gezeten. Daarna met een tuktuk terug naar het hotel. Morgen een rustig dagje bij het hotel.

Lex, Joyce, Micha en Sandro

Hoi Ploegies,
Leuk om te zien wat jullie zoal meemaken op een dag. Het is voor ons nu allemaal makkelijker inleven omdat de verhalen met foto's eigenlijk alles zeggen. Nog heel veel plezier en tot snel !
Groetjes van de Dekkersjes

mar

Mooie foto's. Witte tempel en opperhoofd. Hoog ook die olifanten. Lodge van binnen ziet er goed uit. Hoe doen ze die ringen om die nekken. Zitten die echt vast of kunnen ze wel los?