Ploegies.reismee.nl

Lisu lodge is zo mooi !!

14-7 Om 8:30 opgehaald bij het hotel voor vertrek naar Lisu lodge ? Na een klein uurtje rijden aangekomen in de jungle van Lisu lodge. Een geweldig mooie plaats zo te zien! We zagen mensen die weg gingen, die we op het floatel aan de rivier Kwai hebben ontmoet. Morgen komen ze weer tegen want ze zitten in het zelfde hotel als wij in Chiang rai en gaan we weer een Thais wijntje drinken! We hadden geen tijd om de koffers naar de kamers te brengen omdat onze gids, Charly Chan (gids van 69 j.) al klaar stond om te gaan mountainbiken. We moesten ca. 14 km fietsen ok bij de olifanten te komen op een wisselend heuvel parcours. Het was best zwaar heuveltje op heuveltje af bij een temperatuur zo'n 30 gr en een vrij hoge luchtvochtigheid maar wel prachtig! Wat was het hier mooi, de geuren, de kleuren, de geluiden en het uitzicht! Om nooit te vergeten. Onderweg een hoop lol gehad met Charly! Bij de olifanten aangekomen mochten we een uur rijden op de rug van een olifant. Aparte ervaring kan ik wel zeggen . Ik zat samen met Ramon en Petra met Stephanie. Onderweg een tros bananen gekocht zodat we ze onderweg konden voeren. Een klopje op z'n kop was genoeg om de slurf omhoog te laten gaan een banaantje te pakken. Wij zaten op een moeder olifant, het jong van 14 maanden we geen cm van zijn moeder. Een mooi gezicht! Toen we terug kwamen op het kamp en de olifanten geparkeerd hadden moesten we de reddingsvesten aan en helmen op! Tijd om te raften met een grote rubberboot. Geweldig gaaf om met zo'n ding met 7 personen erin de rivier met allerlei stroomversnellingkjes en watervalletjes af te gaan! Binnen no time was iedereen kledder. Na ongeveer 45 min kwamen we aan bij de plaats waar de lunch geserveerd werd, we hadden erg veel honger. De lunch werd geserveerd in leuke baskets. Het voedsel zat verpakt in bananenbladeren om het warm te houden. Ook dit was weer errrrruuggg lekker. Na de lunch werden we met de taxi naar de Aka stam gebracht. Dit is een bergvolk met kleine mensen en een hoopt folklore. We hebben er wat kleine dingetjes gekocht, zij ook weer blij. Na een kwartiertje hebben we groene thee gedronken met het opperhoofd (was een vrouw) van deze stam. Jacky vertelde dat ze haar kleren en lichaam nooit waste, wat je overigens niet rook. Ook haar muts ging nooit af. Ze is 76 jaar, blij en gelukkig zo te zien. Hierna konden we eindelijk onze lodge bekijken. Erg mooi en jungle achting ingericht en wat een rust hier! Uit het raam kijk je regelrecht de jungle in. Hier wordt je gewoon blij van zo mooi. Om 19:00 uur werd het eten geserveerd in onze lodge.. We zaten met z'n vieren aan lage tafels met een soort kussen stoel. Klinkt eentonig maar het was weer erg lekker. Bij het eten werd ook nog muziek gespeeld met iets wat op een gitaar lijkt. Weer iets later kwamen kinderen een traditionele dans in klederdracht uitvoeren waarbij Stephanie en Ramon mee mochten dansen. Na afloop nog wat gedronken in de bar om daarna lekker onder de klamboe te gaan liggen om te genieten van de geluiden van krekels, gekko's, kikkers en weet ik wat nog meer.