Ploegies.reismee.nl

Naar the golden triangle Myanmar, Laos

16-7 vandaag een druk programma ! Na het ontbijt opgehaald door onze gids Ken. Geweldige kerel die ons ook heeft opgehaald van het station in Chiang rai. We vertrokken om 9:30 uur om de lang nekken te gaan bezoeken. De banden die zij rond hun nek dragen wegen zo'n 4-5 kg. Deze vrouwen dragen al vanaf het vijfde jaar, vijf koperen ringen om de nek. Naar naar mate de vrouwen ouder worden, komen er steeds meer koperen ringen bij tot ze gaan trouwen of 25 zijn. De ringen zijn een onderdeel van het leven van de vrouwen, en worden er dus nooit afgehaald. Het moet niet gezien worden als een sierraad dat ze zo af en toe om en af doen. Daarna zijn we gaan lunchen. Na de lunch zijn we naar de golden triangle gegaan, dit is een drielandenpunt tussen Thailand, Myanmar en Laos. Dit was vroeger een smokkel route voor opium. Hierna zijn we naar het opium huis gegaan waar de geschiedenis van het opium smokkelen uitgelegd werd. Na dit bezoek zijn we een longtail boot in gegaan en zijn we richting Myanmar gaan varen. We mochten hier niet aan land ( militair regime). Daarna zijn we naar Laos gaan varen en hebben we een lokale markt bezocht en een stempel in ons paspoort gekregen van het land. In Laos is alles erg goedkoop. Een slof sigaretten bv kostte maar € 2,00 maar ook kleing was er goedkoop. Toen we ff op demarkt liepen kregen we met onze eerste echte stortbui te maken! Het kwam er met bakken uit. Twee uurtjes later terug gevaren om de stad Mae Sai te bezoeken. Mae Sai is de noordelijkste plaats van Thailand en heeft een klassieke grenspost met een brug over de Mae Kok rivier naar de in Myanmar gelegen stad Tha Khi Lek. Leuk om een fotootje te maken. Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan waar we om 18:00 uur aankwamen. Na lekker te hebben gegeten in hotel lekker gaan slapen. Morgen terug naar angkok vliegen om de trein naar Sure Thani te nemen.