Ploegies.reismee.nl

Geweldig in het Floatel op de river Kwai!!!Kanchanaburi

Zondag 8-7 was het vroeg opstaan. Op het programma stond om 8:00 uur een bezoek aan Hellfire Pass. Ik moest Ramon om 6:00 uur wakker maken want we zouden gelijk gaan raften in de rivier. Om 6:15 uur was hij eindelijk wakker en zijn we samen met nog een Nederlandse jongen de rivier in gesprongen! Echt lekker! Na 3 keer zijn we gaan ontbijten en zijn we met een longtailboot naar 5 km stroomafwaarts aan wal gebracht waar een pick up klaar stond om ons naar Hellfire pass te brengen. Dit is ook een onderdeel van de Birma spoorlijn. De krijgsgevangene moesten hier een pass maken door een stukje rots. Zij werkte hier 18 uur per dag aan. S’ avonds werd de pas verlicht met vuur zodat de gevangene gewoon konden door werken. Van een afstand leek dit voor dit net de hel vandaar de naam Hellfire Pass, het was ook een regelrechte hel. Tijdens de bouw gingen veel mensen dood door malaria, uitputting of door foltering van de Japanners. De Birma spoorlijn was in 18 maanden klaar en heeft het leven gekost aan meer dan 100.000 mensen.
Na afloop zijn we terug gebracht naar het Floatel en hebben we de middag door gebracht met raften en hebben Stephanie, Petra en ik een lekker Thaise massage genomen. Net voor het eten, met de buren 2 flesjes Thaise rode wijn gedronken, niet verkeerd !! Daarna weer lekker Thais gegeten

Naar Kancahnaburi

Vanmorgen 7-7 om 5:00 uur opgestaan. Ze kwamen ons om 6:00 uur opkomen halen van BezoekThailand.nl. We konden niet ontbijten en kregen een lunchbox mee. Met een klein busje werden we opgehaald door een dol enthousiaste Thai van een jaar of 60. Vervolgens werden we naar een grote bus gebracht om de brug over de river Kwai te gaan bezoeken. De busreis duurde ca. 3 uur. 5 km voor de brug zijn we er met een longtailbootje naar brug gevaren en daarna er over heen gelopen. Hierna zijn we naar de begraafplaats gebracht waar ook Nederlandse krijgsgevangenen begraven liggen. Zij werden ingezet door de japanners voor de bouw van een spoorlijn naar het vroegere Burma. Om 12:00 werden we met longtailbootjes naar het drijvende hotel gebracht. De tocht duurde ca. 45 min. Super mooi was het hier en erg relaxt. Ergens midden in de Jungle zijn we afgezet waar we 2 mooie drijvende kamers naast elkaar hebben zonder elektriciteit en warm water. Echt gaaf. De kamers liggen allemaal naast elkaar. Je kunt hier geweldig raften. Je loopt naar de eerste kamer en springt met een reddingvest om het water in om vervolgens bij de laatste kamer (nr. 63) weer uit te klimmen. De kinders en Peet en ik vinden dit echt super! Later op de dag hebben we Monvillage bezocht. Dit is een dorp wat bestaat uit mensen die uit Myamar zijn gevlucht, de grens van Myamar ligt op zo’n 15 km. Ze bezitten 3 olifanten die je mag voeren en een aantal kippen. Voor 20 Bath(=0,50 Euro) kon je tros bananen kopen en deze aan de olifanten geven. Leuke beesten! De Mons wonen op paal woningen om zich te beschermen tegen slangen ed., verder is voor de kinderen een school waar ze les krijgen. ’s Avonds lekker gegeten en daarna lekker slapen onder een klamboe ivm de vele muskieten. Ff niet kunnen ivm geen stroom en wifi in de Jungel

Grand Palace + Liggende Boeddha + Klong toer !! FantastischBangkok

Royal Palace / tempel bezoek / Klong toer

Voor vandaag (6-7) hadden we twee excursies geboekt. De eerste was een bezoek aan het Paleis van de koning. Daarna naar de liggende Boeddha en op het laatst de Klongtoer met de boot. Onze gids, Yih-Yih van 333Travel stond om 9 uur klaar om ons met de taxi mee te nemen. Ze bleef de hele dag bij ons. Het was warm en vochtig. Om het paleis te mogen bezoeken moest zowel bij de mannen als bij de vrouwen knieën en schouders bedekt zijn. Om hier aan te voldoen hebben we kleren gehuurd, Ramon en ik een heerlijk warme broek en Stephanie en Petra een of andere wikkel jurk. Het complex was erg mooi en indrukwekkend, met name de tempel waar de groene Boeddha stond. Deze tempel is het “Vaticaan” voor de Boeddhisten. De Boeddha die hier stond was gemaakt van een massief stuk Jade. Je mocht er niet fotograferen. Onze gids Yih-Yih legde alles perfect uit, ze sprak goed Engels. Na het Royal Palace bezoek zijn we naar de What Pra gegaan. In dit tempelcomplex ligt een grote gouden Boeddha van 54 meter lang. Hierna hebben we gegeten met z’n vieren en ging Yih-Yih even een vriendin bezoek. Na terugkomst had ze weer drinken meegenomen voor de kinder.

S ’middags zijn we op een grote boot gestapt, een soort watertaxi, die op de grootste rivier van Bangkok vaart. Hierop heb je niet zoveel last van files. Na 20 km varen zijn we over gestapt op een longtailboot, die ons naar de overkant van de rivier bracht en een stuk de kanalen in voer. Hierna zijn we over gestapt op speedbootjes. Petra en Ramon in een en ik met Stephanie in een speedbootje. Deze voer soms met een rotgang door de kanaaltjes. Het leuke was dat er maar weinig toeristen in dit gebied komen. Je vaart langs huisjes en soms krotten en als de mensen of kinderen je zien, werd erg gezwaaid en gelachen. Goed was ook te zien hoe hoog het water had gestaan afgelopen jaar tijdens de overstroming. Daarna werden we weer terug gebracht met de longtailboot. Yih-Yih ging brood voor ons halen om de vissen (meervallen) te voeren. Daarna probeerde ze een taxi te regelen wat niet lukt omdat het inmiddels een uur op vijf was en de wijk waar ons hotel stond vol met files stond. We zijn toen maar met de boot terug gevaren en hebben daarna de bus gepakt die ons om 18:30 terug in het hotel bracht. S’ avonds lekker weer Thais gegeten!

Morgen vertrekken we uit het Eastin in Makkasin voor een bezoek aan Kanchanaburi waar we naar de River Kwai gaan en 2 dagen overnachten op een Floattel (drijvend hotel) waar geen stroom of warm water is! Spannend!

Eerste dag BKK

Gisteren rond 13:00 uur geland met de Airbus A380 in Bangkok. Na de douane stond er een hele aardige Thaise mevrouw van 333 travel op ons te wachten en zij bracht ons naar de Taxi. Na een half uurtje rijden kwamen we in het hotel aan. De kamers zijn prachtig en lux ingericht. S 'avonds een stukje gaan lopen maar het regende pijpenstelen. Wij met z'n vieren in een TUKTUK die veel te klein was. Na 10 minuten waren we 2 meter opgeschoten dus besloten we uit te stappen en verder te lopen. 2 paraplu's gescoord en uit eindelijk bij een McThai gegeten. We durfde de lokale eet tentje niet aan omdat er niemand zat ivm het weer.
Goed geslapen en ontbeten vanmorgen. Om elf uur de taxi genomen voor de fietstoer. De eigenaar was een Nederlander en onze gids was erg aardig een heette TomTom. Hij nam ons mee voor een tour door Bangkok. We deden dit samen met 2 Nederlandse meisje en Aussie. We kwamen werkelijk door de mooiste plekje van Bangkok waar je als toerist nooit komt. Ook kwamen we bij een schooltje die met Nederlands geld wordt gesubsidieerd. De kinderen moesten verplicht slapen. Een leuk gezicht ! Een groot gedeelte gingen we door een soort jungle met bananenplantage. Ook kregen we voer om karpers te voeren in een park. Het voer werd ook gegeten door de hongerige sterk vermagerd honden. Verder kwamen we door woonwijken waar je net met je fiets door kon en waar zo wat iedereen buiten stond te koken om zijn waar te verkopen. En iedereen lacht, is vriendelijk een blij. Dit is iets wat er opvalt bij de Thai. Op het laatst kwamen we langs een Thaise boksschool. Ramon mocht daar een potje sparren met de leraar, een of andere K1 vechter. Hij vond het prachtig.
Terug hebben we weer de taxi genomen en zijn we ff met de kinderen gaan zwemmen. Vanavond echt lekker Thais gegeten!! Petra een Stephanie een halve ananas gevuld met gebakken rijst en natuurlijk ananas. Ik Tom Ka met vis en Ramon frietjes. Het eten is hier erg goedkoop en heel erg lekker. Weltrusten

Dubai is Super !!! En veel te warm

Nog een paar uurtjes en we gaan Dubai weer verlaten. We hebben het hier reuze naar ons zin gehad. Je kijkt hier echt je ogen uit van s’ morgens vroeg tot s’avonds laat. We zijn maandag als eerste met de taxi naar de Palm Jumareih (het palm eiland) echt apart. Op weg hier naar toe zijn we verschillende malen gestopt, ook bij he Burj al Arab hotel, het enige 7 sterren hotel ter wereld. Het was echt warm zo’n 45 graden in de schaduw. Echt niet te beschrijven, als je 2 min. buiten loopt gutst het zweet overal. Hierna zijn we naar de Mall of Emirates gegaan, dit is het winkelcentrum waar de skibaan bij zit. Ongelooflijk wat een skibaan!! Wat ook leuk was om te zien waren de vrouwen met Burka’s en dan ook nog een skipak aan! Daarna zijn we naar de Mall of Dubai gegaan, hierna gingen we om 18:00 uur de Burj Khalifa “ bestijgen” tot de 124ste verdieping (450 mtr hoog). Een geweldig uitzicht hadden we hier en een mooie zonsondergang! Daarna zijn we deze Mall gaan bekijken met zijn grootste zeeaquarium ter wereld, een ijsbaan waar sommige vrouwen ook weer met Burka’s aan het schaatsen waren, en een complete hal voor de kinderen vzv de meest rare computergames, achtbaan en ga zomaar door. Ook mooi waren de waterfonteinen op de muziek van Michael Jackson een genot om naar te kijken!

Vandaag zijn we naar de Karma shopping center gegaan. Deze staat bekend om de fake artikelen. S’ middags lekker in het hotel gezwommen! Eindelijk water wat de juiste temperatuur had! Lekker!

Cool

S ’avonds zijn we naar de Dubai Creek gegaan die we met een Souk(=speciale boot) over hebben gestoken. Dit is oud Dubai en staat bekend om zijn kruidenmarkt en goudmarkt. Was leuk om te zien, leuk tussen de lokale bevolking. Daarna hebben we in ons hotel Indiaas gegeten! Erg lekker.

We vliegen vanavond om 3:05 uur met een Airbus A 380 met vlucht EK384 van Dubai naar Bangkok.

Aangekomen in Dubai

Gisteren was het dan eindelijk zover de reis kon beginnen! Nadat Peter ons op Schiphol had afgezet hebben we ingecheckt en zijn we met een kwartiertje vertraging vertrokken richting Dubai. We vlogen met Emirates. We hadden ruime plaatsen en de service aan boord was erg goed. We zijn om 0:30 lokale tijd geland in Dubai. Toen we het vliegtuig uitstapte was het hier nog altijd 34 graden. Pffffff! De douane ging niet erg snel, van iedere passagier die het land binnenkomt worden foto's gemaakt en het paspoort in gescand. Na een uurtje waren we eindelijk aan de beurt. De shuttle service stond kering op ons te wachten met ons naam bordje. Het hotel was maar 10 min van het vliegveld en Ramon had z'n eerste Ferrari cabriolet al gespot! (foto's volgen nog). We gaan nu ontbijten! Honger!

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom en reis met ons mee....!

DĂ© plaats om op de hoogte te blijven van alle onze avonturen en ervaringen tijdensonze reis naar Dubai en Thailand. We zullen proberen om regelmatig nieuwe verhalen en foto's toe te voegen , en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over onze reis diewe gaan maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je metons meereist!